اقتصاد

اقتصاد

مطالب اقتصادی+دانلود کتاب ها و..> پیشنهادات و انتقادات تلگرام>> https://t.me/eco3blogsky ای دی eco3blog@
اقتصاد

اقتصاد

مطالب اقتصادی+دانلود کتاب ها و..> پیشنهادات و انتقادات تلگرام>> https://t.me/eco3blogsky ای دی eco3blog@

مصاحبه با رتبه 1 ارشد رشته اقتصاد کنکور 91-92

مسعود جباری

زبان : 53.33

اقتصاد خرد :80

اقتصاد کلان 52.78
ریاضی 80
آمار: 80
دروس تخصصی : 76

 معدل موثر:15.85دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف رشته مهندسی مکانیک

توضیحات از زبان مسعود جباری

   

من اهل تبریزم،کارشناسیم مکانیک شریف بود، اونو که گفتم من شریف زدم، من بطور جدی از مهر شروع کردم و روزی حدودا ۶ ساعت خوندم البته نزدیک کنکور بیشتر، اینطور نیست که نفرات اول حتما شریف رو بزنن ولی من چون از دانشکده اقتصاد شریف درس داشتم خیلی خیلی دانشکده رو دوست دارم و شریف زدم شریف برعکس جاهای دیگه روی اقتصادسنجی تاکید زیادی داره واسه همین کسایی بیشتر شریف میان که دوست دارن اقتصاد رو ریاضی محور کار کنن. کلا برای کسایی که میخوان دکتری خارج از کشور ادامه تحصیل بدن توصیه میکنم اولویتشون حتما شریف باشه. با این که استادای کمی داره ولی همشون باکیفیتن به نظر من. در ضمن ممنون از لطفتون کلانم پایین بود مسلما!

بازم میگم شریف فضاش علمیتره و سر کلاساش بحث و گفتگو خیلی بیشتره من که شریفو ترجیح میدم حالا خانم باقرپور و بقیه دوستانی که تهرانو انتخاب کردن که تعدادشون بیشتره حتما دلایلی برای خودشون داشتن. کلا بستگی به فرد داره نمیشه گفت کدوم بهتره

من همون کتابایی رو خوندم که جاهای مختلف توصیه میکنن
خرد: خرد ۱ مشرف جوادی – خرد ۲ شاکری – تست ۲۰۰۰ تست نظری (برای یادگیری خوبه) برای تست زنی برای مرور نظری پوران پژوهش خوبه + جزوه پارسه برای جمع بندی نزدیک کنکور (من همه این منابع رو توصیه میکنم)
کلان: کلان ۱و۲ تیمور رحمانی (اگه وقت داشتین) + کلان ۱ و ۲ شاکری (حتما چند دور بخونین این کتابو) + ۲۰۰۰ تست نظری یا ۲۰۰۰ تست رحمانی (رحمانی تستاش بهتر از نظری هست به نظر من اگه وقت کم دارین فقط رحمانی بزنین کافیه)
آمار: نوفرستی جلد ۱ و۲ خوبه + جزوه پارسه که مال طورانی هست + تست رنجبران
ریاضی: بستگی به پایتون داره ولی ۲ جلد پورکاظمی خوبه و تست رنجبران (اگه رشتتون مهندسیه میتونین کمتر وقت بذارین واسه ریاضی و فقط جزوه پارسه رو بخونین کافیه اگه نه بجای پارسه همون پورکاظمی بخونین)
تخصصی: اگه وقت دارین و رشتتون هم مهندسیه من توصیه میکنم کتابارو بخونین: تجارت و مالیه: سالواتوره- بخش عمومی: ۲ جلد پژویان – پول و بانکداری یوسف فرجی- اسلامی: کرمی-پورمند اگه وقتتون کم بود میتونین به جای اینا از کتابای موسسات مختلف استفاده کنین من خودم مدرسان شریف خوندم که خیلی راضی نبودم بقیه موسساتو ندیدم کتاباشونو
** 
و البته برای جمع بندی خیلی خیلی مهمه که یه ماه آخر کتاب کنکور ارشد اقتصاد رو حتما کار کنین (هر ۲ روز یه بار یه کنکور خیلی خوبه) ۲ جلده یکیش کنکور ۷۰ تا ۸۳ اونیکی از ۸۴ تا احتمالا ۹۲ جلد دوم رو حتما کار کنین وقت کردین جلد اول هم کار کنین من جفتشو زدم یعنی از ۷۰ تا ۹۱
برای کسب رتبه خوب به نظر من روی ۲ تا درس آمار و دروس تخصصی میتونین جساب کنین چون بقیه درسارو همه خوب میخونن و یاد میگیرن

منبع: +www.eghtesad.info ماهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد